Az első lépések

A beiratkozási lap megérkezése után a következők történnek.

Kérjük vegye figyelembe, hogy a megadott időkeretek általánosságban értendők és eltérhetnek az Ön gyermeke esetében, mivel a beiratkozás egész évben folyamatos.

A beiratkozás visszaigazolása

A beiratkozási lap feldolgozása után erről visszaigazolást küldünk e-mailben. Amennyiben szükséges, a Clonlara iskolatitkára bekéri az előző iskolától a diák tanulmányi dokumentumait.

A tanulói anyagok kiküldése

A diákhoz kirendelünk egy Clonlara tanulókísérőt. Megküldjük a tanulási stílus felmérést (csak középiskolai szinten), az érdeklődési kör felmérést, egy diák azonosító igazolványt és a belépési információkat a Clonlara webes felhasználói felületére (online nyomtatványok kitöltéséhez, tanulmányi dokumentumok megtekintéséhez, stb., használjuk).

Attól függően, hogy melyik programra iratkoztak be, további anyagokat is küldünk, például: Campuson Kívüli Program Általános Iskolai Útmutató vagy Campuson Kívüli Program Középiskolai Útmutató.

A diák kitölti a felméréseket és megtartják a konzultációt a tanulókísérővel

A diák kitölti és beküldi a tanulókísérőjének a tanulási stílus felmérést (csak középiskolai szinten) és az érdeklődési kör felmérést.

A szülők telefonon időpontot egyeztetnek az első konzultációra a diákhoz rendelt tanulókísérővel. A konzultáció általában telefonon történik, de személyesen is lehetséges, amennyiben a szülők autóval utazótávolságon belül laknak. A konzultáció előtt a szülők és a diák is átnézi a Clonlara Oktatási Útmutatót és összeállítja kérdéseit. Konkrét tanfolyamokkal és felhasználandó tananyaggal kapcsolatos elképzeléseiket is magukkal hozzák a megbeszélésre.

A szülők, a diák és a tanulókísérő közösen kidolgozzák az oktatási tervet

Az első konzultáció alkalmával a szülők, a diák és a tanulókísérő közösen kidolgoznak egy oktatási tervet a tanévre (vagy félévre) vonatkozóan. A tanulókísérő támogatást biztosít a család terveinek és céljainak megvalósításában és javaslatokat tehet a tanuláshoz való megközelítési módokra, a felhasználható forrásokra és anyagokra, illetve az előrehaladás nyomon követésére. A tanulókísérő felkutathat további forrásokat is, hogy támogassa a diákot, amennyiben az valamilyen szakkurzust szeretne végezni. A diákok és a szülők együtt gyűjtik össze az anyagokat és a forrásokat.

A diák oktatási tervének megvalósítása

A konzultáción szerzett információk alapján a tanulókísérő elkészít egy összefoglaló tervet, melyben felvázolja, hogy a diák mire tervez koncentrálni a félév során. A diákok nekikezdenek oktatási tervük megvalósításának, nyomon követik a tanulásukat és szükség szerint segítséget kérnek a tanulókísérőtől. A tanulókísérők bizonyos időközönként megkeresik a családot, hogy lássák, hogyan haladnak.

Fejlődési beszámoló és kreditigénylő lap (a szokásos 18 hetes félév végén)

Az első 8 évfolyamon a szülők féléves beszámolókat küldenek a tanulókísérőnek (évente kétszer, januárban és júniusban). Középiskolai szinten a diákok online adják be kreditigénylő lapjaikat a tanulókísérőnek ellenőrzésre és jóváhagyásra.

Hivatalos bizonyítványok (félév/év végén)

Az iskolatitkár vezeti a diákok tanulmányi nyilvántartását és az elfogadott középiskolai krediteket felvezeti a bizonyítványokra. A középiskolai bizonyítványok online megtekinthetők a Clonlara felhasználói felületén. Kérésre általános iskolai bizonyítványokat is kiállítunk.

Hírek, események

További információra van szüksége?

Figyelmébe ajánljuk a programról írt rövid ismertetőt vagy vegye fel velünk a kapcsolatot.

A Clonlara koncepciójának köszönhetően még a tanulásért kevésbé lelkesedő diákok is elkötelezett, motivált tanulókká válnak!

A Clonlara a diákok és családjuk rendelkezésére áll mindenféle igényt kiszolgálva a társadalmi sokféleség jegyében; többek között faji, etnikai, nemi, szexuális irányultságbeli, vallási, korbéli, családi állapotbéli vagy anyanyelvi különbségektől és speciális nevelési igényektől függetlenül.

Ai NCPSA MSA-CESS