Teljes Tanulási Kör

Hisszük, hogy a tanulás a kíváncsisággal kezdődik. Az óvodától a 12. osztályig minden Clonlara diák egy egyénre szabott, jelentőségteljes és jól alkalmazható eljárás segítségével tanul, amelynek neve Teljes Tanulási Kör. Ez a tudományos kutatásokon alapuló módszer arra ösztönzi a diákokat, hogy tegyenek fel kérdéseket és találjanak válaszokat a figyelmüket felkeltő tudományterületeken, mert ez egy mélyebb megértéshez vezeti őket, amit megoszthatnak másokkal, megkérdőjelezhetnek és tovább szélesíthetnek.

A Teljes Tanulási Kör magában foglalja a Clonlara küldetését és filozófiáját, egy kézzelfogható keretet biztosítva minden diákot képessé tesz arra, hogy kezébe vegye a saját tanulási folyamatát. A módszer bármely életkorban és minden diák számára alkalmazható, függetlenül tanulási stílustól és egyéb különbségektől. Az eljárás lépései röviden alább olvashatók. A lépéseknek nem feltétlenül kell sorban következnie, az a mérvadó, hogy mi a legfontosabb tényező a diák tanulásában az adott időpontban.

  • Téma
  • Feltérképezés
  • Kutatás
  • Indítvány
  • Mentor
  • Megvalósítás
  • Összefoglalás
  • Portfólió
  • Bemutató
  • Reflexió
   

Válassz egy témát, vagy kutass az érdeklődési körödben. Ötletelj, hogy mit szeretnél tanulni vagy felfedezni. Vedd számításba az érdeklődésed, erősségeid, céljaid, gyengéid, szenvedélyed, tehetséged és igényed.

   

A feltérképezés a téma további kutatásával jár, hogy azt pontosítsd. Találj ki egy „alapkérdést”, melynek megválaszolására fókuszálhatod munkád. Például: Hogyan képződik a hópehely? Miért vedlenek a kígyók? Hány csillag van? Miben különbözik a Hamupipőke film a könyvtől? Hogyan tudok törteket tizedes törtekké alakítani és fordítva?

   

A kutatás a források, a mentor és a munkára fordítandó idő meghatározása. Ez az indítványt megalapozó munka, annak meghatározása, hogyan lehet a témát feltárni, és hogyan érdemes megközelíteni. Ide tartozik a munka végcéljának meghatározása is.

   

Mit remélsz felfedezni? Hogyan fogsz erről ismeretet szerezni? Milyen forrásokat használsz? Emberek, helyek (tanulmányi kirándulás), internet, könyvek, stb.

   

A mentor lehet egy szülő, tanár, oktató, családtag, másik diák, vagy a téma egy szakértője.

   

A megvalósítás lehet: alkotás, megépítés, olvasás, kutatás, megnézés, kísérletezés, gyakorlás, átalakítás, megtapasztalás, feladatok megoldása és/vagy írás a témáról. Ebben a lépésben jut el a diák egy egyszerű alaptudástól az új ismeretek felfedezéséig vagy egy magasabb szintű készségig. A megvalósítás bármilyen környezetben végezhető: laborban, könyvtárban, kiránduláson, osztályban vagy például csoportban.

   

Az összefoglalás a tanulási tapasztalatok rögzítése. Ide tartozik a források felsorolása, a felfedezések és a diák tanulás alatti tapasztalatai.

   

A portfólió egy megvalósult eredmény, mely bemutatja a tanulási tapasztalatot. Olyan formátumban kell elkészíteni, mely legjobban szemlélteti mind a témát, mind a tanulási folyamatot.

   

A bemutató lehet egy bemutatott tárgy, egy előadás, demonstráció, beszéd, vagy egy találkozó a tanulási folyamat megbeszélésére egy segítő csoporttal. Lehet egy oktató óra, ahol készségeket és megszerzett tudást mutat be a diák. Lehet teljesen szóbeli, de tartalmazhat írásos anyagokat és képi bemutatókat is.

   

A reflexió folyamata olyan kérdéseket céloz meg, mint a „Mit tanultál magadról?” „Milyen ismereteket szereztél arról, ahogyan tanulsz?” „Milyen új kíváncsiság és érdeklődés fakadt ebből a tapasztalatból?” „Mi az, ami működött és mi az, ami nem?” Ezt több helyen is megoszthatod, például az összefoglalásban, a portfólióban, a bemutatóban és/vagy kreditigényléskor.